Πώς να αποφύγετε τους τραυματισμούς στο ποδόσφαιρο…

Tραυματισμούς στο ποδόσφαιρο – Το ποδόσφαιρο, ως γνωστόν, είναι το πιο δημοφιλές άθλημα στον πλανήτη. Λίγο πολύ, οι περισσότεροι άντρες, μικρής ή μεγαλύτερης ηλικίας, ερασιτεχνικά ή όχι, επιλέγουν το ποδόσφαιρο για να αθληθούν, να ασχοληθούν επαγγελματικά, να διασκεδάσουν και να περάσουν ευχάριστα χρόνο με φίλους. Δεν είναι όμως, λίγες οι φορές που πάνω στο παιχνίδι προκαλούνται τραυματισμοί λιγότερο ή περισσότερο σοβαροί. Πού οφείλονται λοιπόν, τέτοιου είδους τραυματισμοί και πώς μπορείτε να τους αποφύγετε;

Οι περισσότεροι τραυματισμοί οφείλονται σε λάθη και σε έλλειψη κατάλληλης προετοιμασίας και αν υπάρξει προσοχή μπορούν να αποφευχθούν. Το ανθρώπινο σώμα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού  υποβάλλεται σε έντονες πιέσεις και επομένως είναι απαραίτητο να υπάρχει σωστή προετοιμασία, όπως είναι απαραίτητη και η κατάλληλη αποθεραπεία. Τέλος, ο οργανισμός χρειάζεται ενέργεια για να αποδώσει σωστά οπότε και η διατροφή παίζει καταλυτικό ρόλο. Για να αποφύγετε  τους τραυματισμούς θα πρέπει να δώσετε τη δέουσα προσοχή στα εξής:

  • Το ζέσταμα

Η καταβολή σωματικής προσπάθειας χωρίς προηγούμενο ζέσταμα αποτελεί παράβαση ενός από τους θεμελιώδους κανόνες του αθλητισμού. Οι περισσότεροι αθλητές συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους κάποια μορφή φυσικής άσκησης χαμηλής έντασης για να προετοιμαστούν για την έντονη σωματική προσπάθεια που θα ακολουθήσει. Το ζέσταμα μπορεί να περιλαμβάνει χαλαρό τρέξιμο ή διατάσεις. Ο σκοπός είναι η μεγιστοποίηση της απόδοσης και η αποφυγή των τραυματισμών. Η απόδοση είναι μεγαλύτερη όταν η θερμοκρασία του σώματος είναι ανεβασμένη. Η βελτίωση της απόδοσης οφείλεται στις φυσικές διεργασίες που συνδέονται με τη θερμοκρασία του σώματος: η αύξηση της θερμοκρασίας συνεπάγεται καλύτερη αιμάτωση των μυών και μείωση της εσωτερικής τριβής των μυών. Έτσι, με την αύξηση της θερμοκρασίας και την καλύτερη αιμάτωση των μυών, αυξάνει η ελαστικότητα και μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμών. Παρατηρείται επίσης καλύτερη κινητικότητα στο επίπεδο των αρθρώσεων. Χωρίς ζέσταμα, μια απότομη προσπάθεια επιφέρει μεγάλη πίεση στην καρδιά και στα αγγεία, η οποία μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική.

  • Το ιδανικό ζέσταμα:

• Χαλαρό τρέξιμο για 10-15 λεπτά

• 2-3 ειδικές ασκήσεις δύναμης

• Χαλαρές διατάσεις

• Τεχνικό τρέξιμο

Να θυμάστε, τέλος, ότι το ιδανικό ζέσταμα πρέπει να ακολουθεί τις ανάγκες του αθλήματος.

  • Οι διατάσεις

Με τις διατάσεις: -αυξάνουμε την κινητική ικανότητα των αρθρώσεων και μειώνουμε τον κίνδυνο τραυματισμών.

-προλαμβάνουμε τους τραυματισμούς συντονίζοντας τους διάφορους μύες. Με τις διατάσεις αυξάνουμε σταδιακά το μήκος των μυών με αργές και μαλακές κινήσεις, αποφεύγοντας τα τραντάγματα και το απότομο τέντωμα. Διατηρούμε την στάση μας για 4 έως 8 δευτερόλεπτα.

  • Διατροφή

Φροντίστε η ενεργειακή αξία που λαμβάνετε από τη διατροφή σας να είναι επαρκής για την κάλυψη των αναγκών που απαιτεί η καλή μυϊκή λειτουργία. Η ισορροπία πρωτεϊνών, λιπιδίων και υδατανθράκων επιβάλλεται. Μην αμελείτε την επαρκή λήψη υγρών. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στους μύες ή στους τένοντες. Να θυμάστε, επίσης, ότι η αφυδάτωση παίζει σημαντικό ρόλο στα επίπεδα επίδοσης. Το ποσοστό της αφυδάτωσης υπολογίζεται ως εξής:

  • Αποθεραπεία

Είναι ένα στάδιο που δεν πρέπει να παραλείπεται ποτέ από την προετοιμασία του αθλητή. Η ενεργή αποθεραπεία συνίσταται στην εκτέλεση μιας ήπιας προσπάθειας (η ένταση της οποίας απαγορεύεται να υπερβαίνει το 50% της συνολικής δύναμης). Η διάρκεια της αποθεραπείας μπορεί να ποικίλλει (10-30 λεπτά), ανάλογα με την ένταση της προπόνησης. Η αποθεραπεία είναι ουσιαστικά απαραίτητη για λόγους καλής φυσικής λειτουργίας. Το μασάζ ενδείκνυται έπειτα από έντονη προσπάθεια, καθώς επιταχύνει την μυϊκή χαλάρωση και συντελεί στην απομάκρυνση των τοξικών καταλοίπων.

Κλείνοντας, σημαντικό ρόλο παίζει η ξεκούραση και ο καλός αγωνιστικός χώρος. τραυματισμούς στο ποδόσφαιρο

Ελπίζουμε οι πληροφορίες που σας δώσαμε να σας φάνουν χρήσιμες και να απολαμβάνετε το άθλημα που τόσο αγαπάτε-εσείς οι άντρες-χωρίς παρατράγουδα.

 

 

Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε ένα φίλο ποδοσφαιριστή για τις πολύτιμες πληροφορίες….

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *