Πώς να κάψετε λίπος…

Βασική αρχή που πρέπει όλοι να γνωρίζετε είναι πως ο κυριότερος παράγοντας είναι ο μεταβολισμός. Μεταβολισμός είναι το σύνολο όλων των χημικών κυρίως λειτουργιών  που πραγματοποιούνται μέσα στον οργανισμό, προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί το σώμα μας σε ένα  καλό πλαίσιο(να επιβιώνει δηλαδή). Επομένως μεταβολισμός είναι η κατάσταση λειτουργίας του οργανισμούμας. Άλλοι έχουν αυξημένο ,δηλαδή μεταβολίζουν την τροφή σε ενέργεια ώστε  ο οργανισμός τους να εχει τα απαραίτητα “καύσιμα” για να λειτουργήσει .Οπότε κάποιοι άνθρωποι εχουν την ανάγκη να τρώνε περισσότερο και άλλοι λιγότερο.Το σωστότερο για όλους μας για την καλύτερη και ομαλότερη λειτουργία του οργανισμού μας είναι να τρώμε κάθε 3 ώρες.

Γεύματα:

Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να τρώμε κάθε μέρα. Τα ενδιάμεσα γεύματα ανάμεσα στα βασικά είναι που κάνουν την διαφορά επίσης.Π.χ νωρίς το μεσημέρι ή το απόγευμα πολλές φορές επιλέγουμε να φάμε κάτι γρήγορο (και ανθυγιεινό συνήθως) και εκεί καταστρέφουμε κυρίως την διατροφή μας. Θα μπορούσαμε λοιπόν να το αλλάξουμε  τρώγοντας ένα φρούτο,ενα τοστ ή ακόμα και ενα γιαούρτι. Αλήθεια έχει αναρωτηθεί κανε’ις πως γ’ινεται να αισθάνεται πιο χορτάτος όταν έχει φάει ένα μήλο ή μια σαλάτα σε σχέση με ένα burger ή πατατάκια? Απάντηση σε αυτό είναι πως τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν φυτικές ίνες , που μεταβολίζονται πιο αργά, επομένως νοιώθουμε  μεγαλύτερο διάστημα χορτάτοι. Επίσης έχουν τις μισές θερμίδες και πολύ παρισσότερες βιταμίνες. Ένα  καλό επίσης  snack είναι τα δημητριακά  και μάλιστα ακόμα καλύτερα τα ολικής αλέσεως (φυτικές ίνες). Επίσης πρέπει να πίνουμε αρκετό νερό γιατί βοηθά στην καλή λειτουργία του σώματος (θεωρειται εμμεσος φυσικος λιποδιαλυτης).Δεν είναι απαραίτητο να κόψετε  τα σουβλάκια, τα γλυκά κτλ. Απλά να  κάνετε το εξής: Τηρήστε όλα τα παραπάνω 6 ημέρες την εβδομάδα και την 7η να τρώτε πιο ελεύθερα(διαλέξτε εσείς ποιά θα είναι αυτή η μέρα). Επειδή αυτο γίνεται 1 φορά την εβδομάδα ο οργανισμός δεν το θεωρεί αλλαγή οπότε ουσιαστικά είναι σα να μην έγινε τίποτα. Επίσης να τρώτε απ’ όλες τις διατροφικές ομάδες όπως ψάρια,όσπρια.γαλακτοκομικά, ζυμαρικά. Γενικ’οτερα να προτιμάτε τις τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτείνη, γιατί η ιδιότητά της είναι να καίει το λίπος και να χτίζει μυικό ιστό(είναι ολόκληρη ανάλυση που χρειάζεται ξεχωριστό άρθρο απο μόνο του).

Γυμναστική:

Ο καλύτερος τρόπος για να “κάψετε” λίπος είναι η αερόβια άσκηση. Σαν αερόβια γυμναστική θεωρούμε το τρέξιμο (από χαλαρό περπάτημα μέχρι sprints),το ποδήλατο και γενικα ολα τα αθληματα που θετουν τον εαυτο μας σε εντονη δραστηριότητα(πχ. ποδόσφαιρο κτλ.). Μία μικρή συμβουλή τι πρέπει να κάνετε: aπο τον αριθμό 220 αφαιρείτε την ηλικία σας.Το νούμερο που βρίσκετε είναι οι μέγιστοι καρδιοαγγειακοί παλμοί σας(ΜΚΠ), πόσους χτύπους κάνει η καρδιά μέσα σε ένα λεπτό.Εσείς λοιπόν πρέπει να τρέχετε στο 60-70% του αριθμού αυτού. Κάνοντας τρέξιμο έξω ή στο διάδρομο του γυμναστηρίου σας 3 με 4 φορες την εβδομάδα εώς μισή ώρα τη φορά θα δείτε σίγουρα αποτελέσματα(σε συνδιασμό φυσικά με ότι έχει αναφερθεί προηγουμένως για τη διατροφή).  Όσον αφορά εκείνους που πηγαίνουν και γυμναστήριο καλό θα είναι να αλλάζετε συχνά το πρόγραμμά σας (καθε 1,5 με 2 μήνες περίπου) για να μην προλαβαίνει ο οργανισμός να συνιθίζει και να μεγιστοποιήσετε οσο το δυνατόν τη μυική σας ανάπτυξη. Καλό είναι επίσης να προσθέτετε αν διαστήματα στο προγραμμα σας δισέτ(ή αλλιώς και super set), υπάρχουν διάφορες παραλλαγες στον τρόπο που εκτελούνται, εσείς μπορείτε να δοκιμάσετε  2 ασκησεις της ίδιας μυικής ομάδας (πχ. έχετε στήθος 3 *10 σε επίπεδο πάγκο και επίσης 3*10 σε επικλινή πάγκο, θα κάνετε τις 10 πρωτες επαναλήψεις της πρώτης άσκησης και κατευθείαν τις 10 πρωτες επαναλήψεις απο τη δεύτερη άσκηση, διάλλειμα και ξεκινάτε απο την αρχή). Για τους λίγο πιο προχωρημένους υπάρχουν και τα drop set…αλλα ας μην πάμε ακομα εκεί!

Ακολουθήστε σωστά προσορμοζοντάς τα στο δικό σας πρόγραμμα όλα τα παραπάνω και θα έχετε σίγουρα αποτελέσματα, αρκεί να έχετε θέληση και υπομονή(τα βασικότερα). Καλή επιτυχία στους στόχους σας.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *