Πώς να πάρω κιλά!

Μπορεί το πιο σύνηθες να είναι να προσπαθεί κάποιος να χάσει βάρος, όμως υπάρχουν όμως και αρκετές περιπτώσεις ατόμων με ακριβώς το αντίθετο πρόβλημα.Όσο απίθανο κι αν φαίνεται σε μερικούς, τα άτομα με χαμηλό βάρος αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες στην προσπάθειά τους να πάρουν κάποια κιλά. Δεν είναι λίγα τα περιστατικά που λόγω του χαμηλού βάρους αντιμετωπίζουν σημαντικές μεταβολικές δυσλειτουργίες που επιδεινώνουν την λειτουργία του οργανισμού και κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την προσπάθεια για απόκτηση βάρους.

 Αίτια χαμηλού βάρους

  • Οι μεταβολικές διαταραχές: Τέτοιου είδους διαταραχές οφείλονται στην υψηλότερη, χαμηλότερη ή μηδενική έκκριση ορμονών που σχετίζονται με το μεταβολισμό.
  • Οι παθήσεις του πεπτικού συστήματος: Τα κοινά πεπτικά προβλήματα προκαλούν βραχύχρονα συμπτώματα όπως δυσπεψία, διάρροια και δυσκοιλιότητα με αποτέλεσμα τις απώλειες ή την δυσαπορρόφηση θρεπτικών συστατικών.
  • Οι ψυχικές διαταραχές: Η ψυχολογία ενός ατόμου μπορεί να επηρεάζει τη διατροφική του συμπεριφορά. Το υπερβολικό στρες, η νευρική ανορεξία και η βουλιμία είναι από τις πιο κοινές διαταραχές που μπορεί να προκαλέσουν απώλεια βάρους.
  • Ο κακός καθημερινός προγραμματισμός μπορεί εξίσου να ευθύνεται για το χαμηλό βάρος. Αν για κάποιους ο χώρος της δουλειάς είναι μια αφορμή για ένα ατελείωτο τσιμπολόγημα, για κάποιους άλλους είναι χώρος νηστείας. Ο αυξημένος όγκος δουλειάς, το έντονο στρες και ο μειωμένος προσωπικός χρόνος, οδηγεί πολλά άτομα και κυρίως νεαρές κοπέλες σε μια αφαγία. Όταν αυτό συνεχίζεται για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα το στομάχι «κλείνει».

Πρέπει λοιπόν, να ερευνήσετε τι συμβαίνει στη δική σας περίπτωση έτσι ώστε να το αντιμετωπίσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πώς μπορώ να πάρω κιλά! Χρήσιμες συμβουλές!

Το μυστικό για να φτάσετε στο επιθυμητό σας βάρος είναι μια σωστά ενισχυμένη διατροφή και παράλληλα η τακτική άσκηση που βοηθά στο να αυξηθεί η μυϊκή σας μάζα και ώστε να μην αποθηκεύετε επιπλέον λίπος από αυτό που χρειάζεται το σώμα σας. Αυτό για μερικούς σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουν τρόπο ζωής, όμως μην αφήσετε να σας τρομοκρατήσει αυτή η ιδέα. Παρακάτω δίνονται πρακτικές συμβουλές για να πετύχετε το στόχο σας:

  • Προσπαθήστε να τρώτε λίγο μεγαλύτερες μερίδες από ότι συνήθως.
  • Μπορεί στην αρχή της προσπάθειάς σας η μεγαλύτερη μερίδα να είναι δύσκολο να καταναλωθεί. Μοιράστε την στα δύο και φάτε το ένα μέρος από το άλλο με διαφορά μίας περίπου ώρας.
  • Καταναλώνετε ανελλιπώς τουλάχιστον 3 μεγάλα γεύματα κάθε μέρα.
  • Προσπαθήστε σε κάθε γεύμα σας να υπάρχουν τροφές από όλες τις ομάδες τροφών. Η ποικιλία αυτή θα κάνει λιγότερο μονότονη την διαδικασία του φαγητού αλλά και θα καλύψει μεγαλύτερο ποσοστό από τις διατροφικές ανάγκες του οργανισμού σας.
  • Στα διαστήματα μεταξύ των γευμάτων αλλά και προ του ύπνου, να επιλέγετε υγιεινά σνακ πλούσια σε θερμίδες όπως παστέλια, μαύρη σοκολάτα, ξηρούς καρπούς, παγωτό και αποξηραμένα φρούτα.
  • Αν το πρόβλημα του βάρους είναι ιδιαίτερα έντονο, για απογευματινό φτιάξτε μια κρέμα με πλήρες γάλα μέσα στην οποία θα βάλετε 2-3 μικρά μπισκότα ολικής άλεσης.
  • Αν δεν μπορείτε να φάτε τα ενδιάμεσα γεύματα τότε μπορείτε να τα αλλάξετε με ροφήματα όπως μιλκ σέικ, συμπυκνωμένοι χυμοί φρούτων και γάλα με μέλι.
  • Μοιράστε τα γεύματά σας στην ημέρα ανάλογα με το πρόγραμμά σας. Έτσι έχετε περισσότερες πιθανότητες να τα καταναλώνετε με όρεξη χωρίς να νιώθετε φουσκωμένοι.
  • Στο μαγείρεμα του φαγητού και στις σαλάτες μπορείτε να προσθέσετε επιπλέον ελαιόλαδο.
  • Προσθέστε τυρί και ξηρούς καρπούς στις σαλάτες και τα φαγητά.
  • Στις σούπες, στις σάλτσες και στα δημητριακά προσθέστε γάλα αντί για νερό κατά το βράσιμο.
  • Αποφύγετε τον καφέ και το κάπνισμα. Η καφεΐνη και η νικοτίνη είναι ουσίες που διεγείρουν το μεταβολισμό.
  • Να είστε ευχαριστημένοι ακόμα και αν μένετε στα ίδια κιλά και να συνεχίζετε την προσπάθεια σας μέχρι να φτάσετε στο επιθυμητό βάρος αλλά και αρκετό καιρό μετά, ώστε να συντηρηθεί αυτό το βάρος.
  • Τρώτε με μέτρο λίπη, τηγανητά, γλυκά με πολλά λιπαρά και ζάχαρη.
  • Όταν πετύχετε μια αύξηση του βάρους περίπου 10% από το βάρος που ξεκινήσατε, καλό θα ήταν να ξεκινήσετε μια ήπια γυμναστική με βαράκια ώστε να αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα και για να μην αποθηκεύετε επιπλέον λίπος από αυτό που χρειάζεται το σώμα σας.

Σε περίπτωση που δεν έχετε όρεξη να φάτε, μπορείτε να κάνετε τα εξής:

  1. Ποικιλία στη διατροφή.
  2. Φάτε έξω τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα (με καλή παρέα, ακόμα πιο ωραία).
  3. «Τσιμπήστε» ένα σνακ ανάμεσα στα γεύματα.
  4. Επιλέξτε ένα ωραίο σκηνικό για το φαγητό: με θέα την θάλασσα ή μπροστά από ανοιχτό παράθυρο.
  5. Σερβίρετε το γεύμα σου πιο ελκυστικό, π.χ. με χρώματα και όμορφο σερβίρισμα.
  6. Στολίστε το τραπέζι με λουλούδια και ωραία σερβίτσια, βάλε το αγαπημένο σου τραπεζομάντηλο και βάλε απαλή μουσική να παίζει.