Πώς να “ξεφορτωθούμε” τους πονοκεφάλους!

Όσοι υποφέρουν από συχνούς πονοκεφάλους το γνωρίζουν καλά ότι οι πόνοι αυτοί έχουν την ικανότητα να μειώνουν την παραγωγικότητά μας, να περιορίζουν τις κοινωνικές μας δραστηριότητες, να επηρεάζουν ακόμα και τις προσωπικές μας σχέσεις! Ωστόσο, στην ουσία αποτελούν μια προειδοποίηση του οργανισμού ότι υπάρχει κάποια ”δυσλειτουργία” , κάποια ενοχλητική ανισορροπία της ζωής μας, την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Παράγοντες που μπορεί να ευθύνονται για πονοκεφάλους:

  • Διατροφή: οινοπνευματώδη ποτά (κυρίως το κόκκινο κρασί), επεξεργασμένα γαλακτοκομικά, η καφεΐνη και… δυστυχώς η σοκολάτα!
  • Έντονες συναισθηματικές καταστάσεις: τα έντονα συναισθήματα (άγχος, θυμός, κατάθλιψη) ή και το στρες της καθημερινής ζωής.
  • Ορμονικές αλλαγές στις γυναίκες (ωορρηξία, εμμηνόπαυση, έμμηνος ρύση)
  • Άλλοι παράγοντες: ο πολύς, λίγος ή ακανόνιστος ύπνος, οι αλλαγές στη θερμοκρασία ή στις καιρικές συνθήκες.

Αφού εντοπίσετε τους παράγοντες που ευθύνονται για τους πονοκεφάλους σας και τα συμπτώματα που υποδηλώνουν το ξεκίνημα μιας ”κρίσης”, και πριν αρχίσει ο πονοκέφαλος σε όλη του την ένταση. Ακολουθήστε τα εξής :

  • Παραμείνετε ήρεμος!
  • Υιοθετήστε μια πιο λειτουργική και ενεργητική στάση απέναντί τους
  • Αποφύγετε τους παράγοντες που ξέρετε ότι θα τον εντείνουν
  • Αποφύγετε περαιτέρω στρεσογόνους παράγοντες
  •  Μην προσπαθήσετε να τελειώσετε όλα όσα πρέπει να κάνετε μέχρι να αρχίσει ο πονοκέφαλος.
  • Αποσπάστε την προσοχή σας από τον πόνο
  •  Τροποποιήστε στο μυαλό σας τα χαρακτηριστικά του πόνου ώστε να είναι λιγότερο ενοχλητικός

Για την πρόληψη των πονοκεφάλων:

  1. Φροντίστε να έχετε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα, που να… χωράει φαγητό, ξεκούραση και ύπνο! Μην αλλάζετε συνήθειες στις ώρες φαγητού και ύπνου όσο είναι εφικτό.
  2. Χρησιμοποιήστε τη φαρμακευτική αγωγή όπως σας έχει συστήσει ο γιατρός σας, όχι πιο συχνά ή σε μεγαλύτερες δόσεις και μην τη διακόπτετε χωρίς να τον συμβουλευτείτε.
  3. Περιλάβετε στο πρόγραμμά σας χαλαρωτικές δραστηριότητες.
  4.  Προσέξτε τη στάση του σώματος: οι σφιγμένοι μύες (ώμοι, αυχένας, πλάτη, μέτωπο, σαγόνι, ακόμα και το τρίξιμο ή σφίξιμο των δοντιών) λόγω άγχους ή κακής στάσης στο σώμα από συνήθεια επιδεινώνουν το πρόβλημα.
  5. Εντοπίστε τους στρεσογόνους παράγοντες που κυριαρχούν στην καθημερινή σας ζωή.

Με αυτό το άρθρο πήραμε αρκετές πληροφορίες για τους πονοκεφάλους. Αξιοποιώντας τες σίγουρα κάνουμε ένα βήμα για να απαλλαγούμε από αυτούς!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *