Πώς να μην πάρω κιλά!

Επειδή στις διακοπές έχουμε την τάση να αφήνουμε ελεύθερο τον εαυτό μας στο θέμα του φαγητού και όχι μόνο, σκεφτήκαμε να σας δώσουμε ορισμένες συμβουλές τις οποίες αν ακολουθήσετε δεν θα πάρετε κιλά! Και ξεκινάμε :

1. Προσπαθήστε να τρώτε όσο το δυνατόν περισσότερα φρούτα – ιδανικά περισσότερα από 5 τη μέρα. Αυτό θα σας εμποδίσει να λιγουρευτείτε άλλες, λιγότερο υγιεινές τροφές όπως μπισκότα ή άλλα σνακ.

2. Ένα ποτήρι κρύο νερό μπορεί να βοηθήσει να χάσετε βάρος. Έτσι κι αλλιώς, το νερό θα πρέπει να αποτελεί βασικό συστατικό της δίαιτας σας, συνεπώς δεν θα είναι κόπος να το πίνετε λίγο πιο κρύο απ’ ότι συνήθως.

3. Τα λαχανικά περιέχουν λίγες θερμίδες, δίνουν πολλή ενέργεια και βοηθούν αποτελεσματικά στο να διατηρούμε το βάρος μας.

4. Την επόμενη φορά που θα βγείτε για φαγητό, προσπαθήστε να φάτε το μισό απ’ όσο συνηθίζετε. Μία ικανοποιητική μερίδα μπορεί να αποτελείται από μία φέτα ψωμί και μισό πιάτο ρύζι, ζυμαρικά ή δημητριακά.

5. Το να τρώτε πατατάκια ή ξηρούς καρπούς κατευθείαν από το σακουλάκι τους μπορεί να είναι επικίνδυνο. Πιθανότατα θα φάτε περισσότερο απ’ όσο θέλετε και οι θερμίδες θα κάνουν… πάρτι. Καλό είναι λοιπόν, να βάζετε όλα αυτά τα «επικίνδυνα» σνακ σε ένα πιάτο ή μπολ ώστε να ελέγχετε πως και τι τρώτε.

6. Λίγα μπαχαρικά στα γεύματα σας προσθέτουν άρωμα και επιφέρουν ευκολότερα την αίσθηση κορεσμού (συνεπώς τρώτε λιγότερο).

7. Στα ράφια των σούπερ μάρκετ υπάρχουν πολλά υποκατάστατα του καθημερινού μας μενού. Μαργαρίνη αντί βουτύρου, μαργαρίνη κι άλλα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και το λάδι ή το ξύδι, μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Απλώς θυμηθείτε ότι «χαμηλά λιπαρά» δεν σημαίνει πάντα λιγότερες θερμίδες, συνεπώς ρίξτε μια ματιά στην περιεκτικότητα ζάχαρης πριν βάλετε κάτι στο καλάθι σας.

8. Δοκιμάστε να… επιβιώσετε για δύο εβδομάδες χωρίς μπισκότα, σοκολάτα και άλλες τροφές με ζάχαρη και λίπη. Ίσως είναι δύσκολο αρχικά, αλλά θα εκπλαγείτε από το πόσο σύντομα θα εξαφανιστεί η ακόρεστη επιθυμία σας γι’ αυτά.

9. Πιείτε πολύ νερό. Το αντίθετο μπορεί να επιβραδύνει την απώλεια βάρους, ενώ η ανεπαρκής ενυδάτωση του οργανισμού ρίχνει τον ρυθμό του μεταβολισμού μας κατά 3%, πράγμα που σημαίνει πως καίμε λιγότερες θερμίδες.

10. Μην προσπαθείτε να χάσετε κιλά πολύ γρήγορα. Είναι προτιμότερο να χάσετε βάρος με σε πιο αργό και σταθερό ρυθμό, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητές σας να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά μόνιμα. Ιδανικά, θα πρέπει να χάνετε ένα ως δύο κιλά ανά εβδομάδα.

11. Ένα μικρό γεύμα πριν πάτε στο πάρτι που είστε καλεσμένοι, είναι βέβαιο πως θα σας κρατήσει λίγο πιο μακριά από τον μπουφέ. Επίσης, ένα ποτήρι νερό ή ένα φλιτζάνι τσάι πριν την έξοδό σας, θα σας κόψει επίσης την όρεξη.

12. Η λέξη “μπυροκοιλιά” δεν βγήκε τυχαία. Ένα ποτήρι μπύρας περιέχει περίπου 200 θερμίδες, επομένως πιείτε αλκοόλ μόνο τα Σαββατοκύριακα, αλλά προσέξτε μην το παρακάνετε.

            Τροφές

  •  Μιας και όλοι γνωρίζουμε πως τα λαχανικά είναι απίστευτα υγιεινά και περιέχουν λίγες θερμίδες, προσπαθήστε να τρώτε πολλά στην αρχή του γεύματος σας. Όταν έρθει η ώρα για το κυρίως πιάτο, μάλλον θα φάτε λιγότερο!
  • Η καλύτερη προσέγγιση όπως πάντα, είναι να τρώμε με μέτρο και να γυμναζόμαστε τακτικά.
  • Το βούρτσισμα των δοντιών αμέσως μετά το δείπνο θα σας κρατήσει μακριά από βραδινά τσιμπολογήματα.
  • Βγείτε για ψώνια μόνο όταν το στομάχι σας είναι γεμάτο. Έτσι δεν θα πεινάτε και συνεπώς είναι πιθανότερο να μην αγοράσετε τρόφιμα που δεν θέλετε ή δεν σας χρειάζονται..
  • Μερικές μικρές αλλαγές στην κουζίνα και την καθημερινή σας ρουτίνα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην προσπάθειά σας. Προτιμήστε ελαιόλαδο για το φαγητό σας, αντικαταστήστε το λευκό ψωμί με ολικής άλεσης και επιλέξτε γαλοπούλα, τόνο ή ψητό κρέας αντί για αλλαντικά. Πιείτε γάλα χωρίς λιπαρά και αποφύγετε τα αεριούχα ποτά μιας και η ζάχαρη δεν βλάπτει μόνο τη δίαιτά σας αλλά και τα δόντια σας.
  • Ελαττώστε την ποσότητα του αλατιού στο φαγητό σας. Τα φαγητά με πολύ αλάτι δεν φέρνουν μόνο δίψα αλλά ανοίγουν και την όρεξη.
  • Οι υδατάνθρακες είναι σημαντικοί, αλλά σύντομα θα ξαναπεινάσετε. Οι πρωτεΐνες όμως σας χορταίνουν για πολλές ώρες. Δοκιμάστε ένα πρωινό με φυστικοβούτυρο ή αυγά κι ένα βραδινό πιάτο με ψάρι και λαχανικά.
  • Δεν είναι υποχρεωτικό να κόψετε εντελώς όλα όσα σας αρέσουν για χάρη της δίαιτας σας. Αν τρελαίνεστε για σοκολάτα, απλώς ελαττώστε την ποσότητα που τρώτε ή προτιμήστε την μαύρη σοκολάτα η οποία όχι μόνο έχει υπέροχη γεύση, αλλά και είναι γεμάτη αντιοξειδωτικά.
  • Ένα καλό πρωινό, αντί για ένα μεγάλο γεύμα αργότερα μέσα στην ημέρα, μπορεί να είναι εξαιρετικά επωφελές. Το πλούσιο πρωινό μπορεί να ωθήσει τον μεταβολισμό σας για το υπόλοιπο της ημέρας, ενώ παράλληλα δίνει χρόνο στο σώμα σας για να το «κάψει».
  • Τρώτε αργά και απολαύστε κάθε μπουκιά από το γεύμα σας. Όταν τρώτε γρήγορα, βάζετε στο στομάχι σας περισσότερο φαγητό απ’ όσο χρειάζεστε πραγματικά. Όσο πιο αργά τρώτε, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να σας πέσει βαρύ το φαγητό ή να νιώσετε καούρες.