Πώς να επιβιώσετε στην Γ΄Λυκείου.

Άλλο ένα καλοκαίρι έφτασε στο τέλος του. Πρωτάκια τρέμουν από αγωνία που θα αφήσουν για πρώτη φορά το σπίτι τους και μεγαλύτερα παιδιά περιμένουν να ξαναδούν φίλους και παρέες. Υπάρχει όμως και μια κατηγορία που ξεκινάει τη νέα σχολική χρονιά με άγχος, πίεση και προετοιμασία ήδη από το καλοκαίρι: Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων. Γι αυτούς θα είναι η τελευταία χρονιά αγιασμού, η τελευταία χρονιά καθημερινής υποχρεωτικής πρωινής αφύπνισης. Μια χρονιά απαιτητική που χωρίς μερικά tips δεν βγαίνει.

1. ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ. Ο χειρότερος σύμβουλος γι αυτή τη χρονιά είναι ο «φίλος» που διαβάζει καθημερινά τις τριπλάσσιες σελίδες από εσάς και έχει βγάλει την ιστορία ήδη 3 φορές, ο γνωστός που πέρασε στην ιατρική με μηδέν διάβασμα και έξοδο κάθε Παρασκευή και Σάββατο, ο καθηγητής που θεωρεί ότι αν δεν έχεις βάσεις δεν περνάς πουθενά. Τίποτα από όλα αυτά συνήθως δεν ισχύει. Είναι γνωστό ότι οι πανελλήνιες είναι ένας διαγωνισμός ανάμεσα στους μαθητές όλης της χώρας και στα πλαίσια αυτού κάποιοι το παρακάνουν με τον ανταγωνισμό και προσπαθούν να σας κάμψουν το ηθικό.

2. ΒΑΛΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. Προγραμματίστε το διάβασμά σας πάντα στο πλαίσιο της λογικής. Μην απαιτείτε να τελειώσετε όλη την ύλη της βιολογίας σε ένα μήνα, ούτε να λύσετε τις πιο δύσκολες μαθηματικές ασκήσεις από τον οκτώβριο. Φροντίστε αν είναι δυνατό να ορίσετε κάποιους μήνες για επαναλήψεις και να είστε σίγουροι πως αν τηρήσετε μέσες άκρες το πρόγραμμα δεν θα βρεθείτε προ εκπλήξεων.

3. ΖΕΙΣΤΕ. Μπορεί όλοι γύρω σας να σας λένε πως αυτή τη χρονιά θα πιεστείτε, είναι η χρονιά που θα τα δώσετε όλα, που θα κάνετε θυσίες αλλά μην ωθήσετε τον εαυτό σας στα άκρα. Μία βόλτα το σαββατοκύριακο, η παρακολούθηση μιας ταινίας, το τηλεφώνημα με φίλους είναι απαραίτητα για να διατηρήσετε ψυχική ισορροπία.

4.ΤΡΩΤΕ ΣΩΣΤΑ. Κοινότοπο αλλά απαραίτητο. Καλώς ή κακώς ο τρόπος διατροφής μας επηρεάζει τόσο την ψυχική όσο και τη σωματική μάς υγεία. Φροντίστε να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα πλούσια σε βιταμίνες και λοιπά θρεπτικά στοιχεία που θα σας βοηθήσουν στην συγκέντρωση.

5. ΚΟΙΜΗΘΕΙΤΕ. Είτε είστε πρωινός τύπος είτε προτιμάτε το βραδινό διάβασμα μην ξεχνάτε πως πρέπει να κοιμάστε τουλάχιστον 6 ώρες τη μέρα. Γιατί μπορεί να μην το νιώσετε από την αρχή αλλά η έλλειψη ύπνου να είστε σίγουροι πως θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην επίδοσή σας.

6. ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΣΑΣ. Οι εξετάσεις αποτελούν από μόνες τους έναν στρεσογόνο παράγοντα, φροντίστε λοιπόν να εξασφαλίσετε τις ιδανικές συνθήκες τουλάχιστον σε προσωπικό επίπεδο. Ειδικά έναν με δύο μήνες πριν τις εξετάσεις μην τσακωθείτε με γονείς, φίλους, συντρόφους. Εξηγείστε τους ότι περνάτε μια πολύ δύσκολη φάση και πως θα πρέπει να κάνουν υπομονή. Προτιμείστε να αντιμετωπίσετε το οποιοδήποτε θέμα μετά το πέρας των εξετάσεων.

Υπομονή και καλή επιτυχία!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *