Πώς να “διώξω” την κυτταρίτιδα!

Πολλά θα έχετε ακούσει για την κυτταρίτιδα και πολύ περισσότερα θα έχετε δοκιμάσει για να την αντιμετωπίσετε. Πρόκειται για το πιο πολυσυζητημένο αισθητικό πρόβλημα στην εποχή μας, όχι μόνο επειδή είναι επίμονη, αλλά και εξαιτίας του σύγχρονου τρόπου ζωής, δηλαδή των διατροφικών μας συνηθειών, αλλά και του έντονου άγχους που βιώνουμε στην καθημερινότητά μας.

Είναι ένα κατεξοχήν γυναικείο πρόβλημα, ενώ εμφανίζεται στην περιοχή των γλουτών και σπανιότερα στην κοιλιά και το εσωτερικό των μπράτσων.

 Πού οφείλεται;

Επιβαρυντικοί παράγοντες: Η κυτταρίτιδα προκαλείται κυρίως από τις ορμόνες. Μάλιστα, ο λόγος για τον οποίο δεν πλήττει τους άντρες είναι πιθανότατα γιατί έχουν πολύ χαμηλότερα επίπεδα οιστρογόνων από τις γυναίκες. Σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει και η κληρονομικότητα. Αν η μητέρα σας είχε κυτταρίτιδα, έχετε πολλές πιθανότητες να αποκτήσετε κι εσείς.

 Πώς θα την αντιμετωπίσω;

Έχετε στη διάθεσή σας τρία βασικά όπλα: Πρώτον, την άσκηση. Δεύτερον, τα ειδικά καλλυντικά προϊόντα. Τρίτον, συγκεκριμένα συστατικά που μπορείτε να λάβετε μέσα από τη διατροφή σας, τα οποία θα βοηθήσουν το σώμα σας να την πολεμήσει εκ των έσω. Ποια είναι αυτά;

  • Λεκιθίνη: Επανορθώνει τους ιστούς αναδομώντας τα κυτταρικά τοιχώματα και βοηθώντας έτσι όλα τα όργανα να είναι πλήρως ενυδατωμένα και να λειτουργούν στο μέγιστο.

Πού θα τη βρείτε: Στο κουνουπίδι, τα φιστίκια, τα πορτοκάλια, τις πατάτες, το σπανάκι, το μαρούλι και τις ντομάτες.

  • Γλυκοζαμίνη: Ένας άλλος παράγοντας που βοηθάει στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Είναι όμως δύσκολο να τη λάβετε μέσα από τις τροφές.

Πού θα τη βρείτε: Είναι διαθέσιμη ως συμπλήρωμα, μπορείτε να τη βρείτε είτε μεμονωμένη είτε ως μέρος ενός πολυβιταμινούχου σκευάσματος.

  • Λιπαρά οξέα: Προσελκύουν το νερό στα αφυδατωμένα κύτταρα και στο συνδετικό ιστό σε ολόκληρο το σώμα. Θα μπορούσαμε να τα παρομοιάσουμε με το λάδι που λιπαίνει τα γρανάζια του σώματος.

Πού θα τα βρείτε: Στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, το λάδι λιναρόσπορου, καθώς και τα λιπαρά ψάρια.

  • Αντιοξειδωτικά συστατικά: Μία από τις πολλές λειτουργίες τους είναι η ικανότητά τους να αποτρέπουν τη φθορά του χορίου και της επιδερμίδας, που ανοίγει το δρόμο στην κυτταρίτιδα.

Πού θα τα βρείτε: Πλούσια σε αντιοξειδωτικά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, το συκώτι, τα καρότα, τα αβγά και το γάλα.

  • Αντιφλεγμονώδη συστατικά: Καταπολεμούν τις φλεγμονές που θα μπορούσαν να συμβάλουν περαιτέρω στη φθορά του χορίου και της επιδερμίδας.

Πού θα τα βρείτε: Πλούσιες πηγές είναι το μαρούλι, το μπρόκολο, το σπανάκι, οι γίγαντες, ο αρακάς και η φάβα.

  • Βιταμίνες Β και μέταλλα: Ενισχύουν το σώμα να μεταβολίσει τις τροφές σε λείο δέρμα και σφιχτό συνδετικό ιστό, εξομαλύνοντας έτσι το πρόβλημα. Η βιταμίνη Β περιέχεται στα φασόλια, τα σκουρόχρωμα πράσινα λαχανικά, το ψάρι και τα πουλερικά.

Όσο για τα μεταλλικά στοιχεία, καταναλώστε για παράδειγμα όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης, που είναι πλούσια σε σίδηρο και μαγνήσιο.

  • Καφεΐνη: Ένα φυσικό συστατικό που μειώνει το πάχος των λιποκυττάρων του δέρματος, τα οποία ευθύνονται για την εμφάνιση της κυτταρίτιδας.

Ακόμα δεν υπάρχει μια διευκρινιστική απάντηση για το πώς την επηρεάζει η καφεΐνη. Μπορεί να κινητοποιεί τα λιποκύτταρα και προσωρινά να περιορίζει την κυτταρίτιδα μέσω της μείωσης νερού.

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *