Πώς να “γλιτώσετε” από το άγχος…

      Οι ρυθμοί της ζωής μας έχουν κάνει να αγχωνόμαστε, να τρέχουμε για να προλάβουμε & στο τέλος να μην προλαβαίνουμε, να είμαστε συνέχεια στην τσίτα και γενικότερα να ζούμε μέσα στην ένταση. Αγχωνόμαστε στο δρόμο για να προλάβουμε το φανάρι, αγχωνόμαστε αν θα βρούμε δουλειά, αγχωνόμαστε για το μέλλον μας & γενικά έχουμε άγχος για τα πάντα.

Τι είναι όμως, το άγχος;

Το άγχος είναι ένα δυσάρεστο συναίσθημα, που εμφανίζεται σε καταστάσεις που το άτομο βρίσκεται σε κίνδυνο ή αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα, γενικότερα όταν έρχεται αντιμέτωπος με μία δύσκολη κατάσταση. Μπορεί να έχει ψυχογενή προέλευση ή μπορεί να είναι συνέπεια σωματικής πάθησης. Επιπλέον, εξαρτάται από τις γνωστικές, συναισθηματικές διεργασίες, τον τρόπο ζωής του ατόμου και τον τρόπο αντίληψης του.Όταν όμως το άγχος ξεπερνά ένα όριο γίνεται ανασταλτικός παράγοντας στην επιβίωση μας και αντί να μας βοηθά μας εμποδίζει από το να ζούμε καλά. Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι το άγχος είναι μια μορφή φόβου απέναντι σε μια απειλή. Παλιότερα ο άνθρωπος φοβόταν τα άγρια ζώα ή τα καιρικά φαινόμενα, οι οποίοι φόβοι ήταν σχετικά παροδικοί στην έντονη μορφή τους. Σήμερα οι απειλές γύρω μας έχουν αλλάξει μορφή αφού είναι πλέον ο φόβος ότι δεν θα αποπληρώσουμε ένα δάνειο ή ότι θα χάσουμε τη δουλειά μας. Οι σημερινοί φόβοι δεν είναι παροδικοί αλλά χρόνιοι και έτσι είμαστε σε κατάσταση απειλής η οποία επιβαρύνει την ψυχική και σωματική μας υγεία.

Πώς μπορείτε  να αντιμετωπίσετε το άγχος;

  • Προσπαθήστε να περιορίσετε τις “απειλές”. Συχνά νιώθουμε ότι πρέπει να ακολουθούμε αυτά που μας επιτάσσει η κοινωνία και τα ΜΜΕ. Αυτή όμως η στάση μας οδηγεί αναπόφευκτα στο να απαιτούμε περισσότερα από τον εαυτό μας και τους άλλους με αποτέλεσμα να δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι τις απειλές γύρω μας.
  • Σκεφθείτε ποιο είναι το χειρότερο σενάριο που μπορεί να συμβεί & τον τρόπο αντιμετώπισής του. Αυτός ο χειρισμός μπορεί να ακούγεται παράξενος όμως πολλές φορές βοηθά να φέρουμε στο μυαλό μας το χειρότερο σενάριο! Όταν διερευνήσουμε το χειρότερο που μπορεί να συμβεί και καταστρώσουμε ένα σχέδιο δράσης για αυτό το ενδεχόμενο, αυτομάτως περνά υποσυνείδητα το μήνυμα ότι κατέχουμε κατά ένα μέρος τον έλεγχο της κατάστασης.
  • Κοινωνικοποιηθείτε και βάλτε δράση στη ζωή σας. Διαφυλάξτε τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο σας για καλή συντροφιά και ευχάριστες δραστηριότητες. Έχει διαπιστωθεί ότι η συζήτηση και η έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων μας λειτουργεί σαν αγχολυτικό.
  • Βάλτε το χιούμορ στη ζωή σας. Έχει βρεθεί ότι στην εκτόνωση των αρνητικών συναισθημάτων βοηθά το χιούμορ και η διακωμώδηση του γεγονότος. Το γέλιο μας κάνει καλό, έτσι την επομένη φορά που θα έχετε άγχος προσπαθήστε να δείτε την αστεία πλευρά των πραγμάτων.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *