Πως να ξεπεράσετε τους ψυχαναγκασμούς σας…

Πως να ξεπεράσετε τους ψυχαναγκασμούς σας…

Η Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή ανήκει στις αγχώδεις διαταραχές, μερικές φορές συνδέεται και με άλλες διαταραχές όπως η κατάθλιψη. Το άτομο παγιδεύεται από μια σειρά επαναληπτικών σκέψεων. Μπορεί να καταστρέψει την δυνατότητα του ατόμου να λειτουργήσει ικανοποιητικά στην εργασία, ακόμη και στο σπίτι. Στην Ελλάδα πάνω από 100.000 άνθρωποι πάσχουν αυτή την στιγμή από Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή. Τα συμπτώματα ξεκινούν κυρίως κατά την διάρκεια της εφηβείας και συνήθως η διαταραχή είναι χρόνια.

Τα συμπτώματα που εμφανίζονται είναι τα εξής :

A. Επαναλαμβανόμενες και επίμονες σκέψεις. Ενώ το άτομο που πάσχει από Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή προσπαθεί να τις αγνοήσει δεν το πετυχαίνει. Οι επίμονες σκέψεις συνεχίζουν να του δημιουργούν άγχος.

B. Επαναλαμβανόμενες πράξεις ή συμπεριφορές που απαιτούν πολύ χρόνο με αποτέλεσμα ο ασθενής να μην μπορεί να συνεχίσει τις άλλες του δραστηριότητες. Μπορεί να είναι φανεροί όπως η καθαριότητα ή η επανάληψη κάποιας πράξης ή φράσης. Όλα αυτά στοχεύουν στην ανακούφιση από το άγχος που προκαλεί. Ο ασθενής αναγνωρίζει τις πράξεις αυτές ως υπερβολικές αλλά βιώνει έντονο άγχος αν δεν τις εκτελέσει.

Πολλοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να φέρουν αντίσταση και τα καταφέρνουν για κάποιο χρονικό διάστημα Επίσης πολλοί είναι και εκείνοι που το κρατούν κρυφό.
Αυτό που μπορείτε να κάνετε για να απαλλαγείτε από τους ψυχαναγκασμούς σας είναι :

1. Αν και οι αιτίες δεν είναι γνωστές με βεβαιότητα, όσα περισσότερα γνωρίζετε για την πάθησή, τόσο το καλύτερο.

2. Προσπαθήστε να αναβάλλεται όσο περισσότερο τις σκέψεις και τις πράξεις που σας προκαλεί η διαταραχή

3. Ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν, ώστε να σας βοηθήσει να ξεχάσετε τις έμμονες ιδέες..

4. Τέλος, μιλήστε με κάποιον ειδικό και κάντε παρέα με άτομα που σας φτιάχνουν τη διάθεση.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *